Пневматикалық көлік жүйесіндегі алғашқы жарылыс, әдетте, қайталама жойқын жарылыстарға әкеледі. Тармақталған құбыр мен үйінділер ішінде тамаша апат ортасы - жабық кеңістігі, ауа ағыны жылдам, жану және жарылыс қауіпті шаң-ауа қоспаларының жеткілікті мөлшерде бар.
Мәселе тіпті пневматикалық көлік жүйелерінің жанып, жарылуы емес. Олардағы апат технологиялық жабдықтың іргелес бірліктеріне тез таралады, олардың жойылуына, сондай-ақ адамдардың өліміне әкеледі.
Жарылыстың басталу көздері
EN 1127-1-2014 стандарты бойынша жанғыш шаң-ауа қоспасымен жанасқанда апатқа әкелуі мүмкін 13 белсенді тұтану көзі бар.
Пневмокөлік жүйелерінде өрттің себебі мыналар болуы мүмкін
- қозғалатын материалдың бөлшектерін, соның ішінде металл заттар тиген кезде үйкеліс кезіндегі механикалық ұшқындар;
- құбырдың жеке бөліктерін жылыту;
- тасымалданатын материалдағы ыстық бөлшектер;
- шаң шөгінділерінде өзін-өзі жылыту;
- статикалық электр қуаты;
- электр қозғалтқышы қосылған кезде ұшқын және басқалар.
Пневматикалық көлік жүйелеріндегі қауіпті жағдайлардың тізімі өте үлкен. Сонымен қатар, олардағы жарылыс ықтималдығын толығымен жою мүмкін емес — тәуекел материалдардың жабық кеңістігінде сусымалы өнімдерді жылжыту процесіне байланысты.
Қауіпті нысандарының (Қауіпті өндірістік нысаны) иесіне арналған қауіпсіздік стандарттары
Жарылғыш шаң-ауа ортасы бар пневмокөлік жүйелері қауіпті өндірістік нысандарға жатады. 99/92/EC еуропалық директивасына сәйкес, оларды пайдалану кезінде келесі әрекеттерді орындау қажет:
- жарылғыш ортаның пайда болу ықтималдығын ескере отырып, тәуекелдерді бағалау;
- қауіпті аймақтарды жанғыш шаңмен, газдармен жіктеңіз және белгілеу;
- жабдыққа жарылыстан қорғау құрылғыларын орнату.
99/92/EC директивасының жалпы талаптары ұлттық заңнамада айқындалған.
Жарылыс қаупі бар аймақтарды, сондай-ақ оларда қолданылатын техникалық құрылғыларды жіктеуге және қорғауға қойылатын нақты талаптар ATEX стандарттарында белгіленген. Бұл EN 1127-1, IEC 60079-10-2-2011 жалпы талаптармен және мамандандырылған EN 15089, EN 16447, 1 14373, EN 16009 директивалары.
Техникалық шешімдер
Жарылыстан қорғау жүйелері пайдалану жағдайлары мен тасымалданатын материалдың ерекшеліктеріне қарай таңдалады. Сондықтан біз алдымен IEC 60079-10-2-2011 бойынша жарылғыш аймақтардың класын және жабдықты қорғаудың қажетті деңгейін анықтаймыз.
Ол үшін біз "бақыланатын жарылыс" жағдайында зертханалық сынақтар үшін жанғыш шаңды аламыз. Нәтижесінде өндірістің жарылыс қаупінің параметрлері анықталады:
- минималды жарылыс концентрациясы / LEL
- максималды жарылыс қысымы / Pmax
- жарылыс қысымының максималды өсу жылдамдығы/(dp / dt)max
- жарылыс қаупінің класы / Kst
- минималды жарылыс температурасы / MIT
- ең төменгі өрт температурасы / GT
- минималды жарылыс энергиясы / MIE
- оттегінің шекті концентрациясы / LOC.
Осы мәліметтер негізінде біз жарылысқа қарсы арнайы жабдықты таңдаймыз.
Пневматикалық көлік жүйелері үшін оңтайлы шешімі - жарылысты оқшаулау және кесу, оны құбырдың іргелес бөлімдеріне және көршілес жабдыққа таратпау.